Długoterminowy wpływ dodatkowego treningu aerobowego na hipertrofię mięśni.

Wstęp:

Gdy sportowcy lub osoby aktywne wykonują przez dłuższy czas ustrukturyzowany trening siłowy lub trening aerobowy, ich mięśnie szkieletowe mają wyraźny fenotyp odzwierciedlający narzucony pierwotny bodziec obciążenowy. Skrajnymi przykładem jest maratończyk o smukłym, odpornym na zmęczenie profilu mięśniowym i trójboista siłowy lub kulturysta o wyjątkowo dużych mięśniach.

Z punktu widzenia konceptualnego wydaje się mało prawdopodobne, aby mięśnie szkieletowe były w stanie osiągnąć ekstremalne cechy charakterystyczne zarówno dla trójboju siłowego, jak i maratończyka. Zadano zatem pytanie, czy ćwiczenia aerobowe i trening siłowy mogą być wykonywane jednocześnie bez narażania odrębnych adaptacji mięśni, które można by osiągnąć przy użyciu obu rodzajów ćwiczeń w izolacji.

Celem jest zbadanie długoterminowych efektów dodatkowego treningu aerobowego na hipertrofię mięśni.

Jednoczesny trening i hipertrofia mięśniowa: przeszłość

Większość równoległych badań treningowych nie obejmowała pomiaru przerostu mięśni jako zmiennej wynikowej.

Tak więc wiele badań wykazujących niezgodności między ćwiczeniami aerobowymi a kulturystyką skupiało się wyłącznie na rozwoju siły lub mocy. W kilku badaniach siła mięśni została osłabiona przez dodatkowy trening aerobowy, podczas gdy hipertrofia mięśni nie została naruszona.

Na przykład, chociaż praca Hicksona jest często wymieniana na korzyść interferencyjnego wpływu adaptacji mięśni podczas jednoczesnego treningu, w tym przełomowym badaniu nie odnotowano spadku przyrostu mięśni podczas jednoczesnego reżimu szkoleniowego.

Niemniej jednak w wielu badaniach zbadano wpływ dodania treningu aerobowego do programu treningu siłowego z oceną przerostu mięśni za pomocą różnych pomiarów wielkości mięśni lub włókna przed i po. Literatura dostarcza poważnych niespójności dotyczących efektów jednoczesnego treningu na przerost mięśni.

Jak wskazano w kilku artykułach, te niespójności wynikają prawdopodobnie z różnych czynników projektowych, takich jak czas trwania badania, populacja badana, wiek i status szkolenia, a także tryb treningu, częstotliwość, intensywność i objętość.

Rzeczywiście, metaanaliza wykazała, że ​​chociaż nie ma statystycznej różnicy między średnim rozmiarem efektu przerostu mięśni dolnej części ciała między treningiem równoległym a treningiem siłowym, były pewne różnice w zależności od zmiennych treningowych.

Mówiąc dokładniej, zakłócenia rozwoju przerostu mięśni odnotowano, gdy bieganie wybrano jako tryb treningu aerobowego lub gdy stosowano wysokie częstotliwości treningowe lub długie treningi aerobowe.

Opublikowano kilka nowych badań, w tym artykuły przeglądowe kwestionujące ideę wpływu interferencji na przerost mięśni z jednoczesnym treningiem.

Czytaj więcej